21-09-2020
Van Mossel Automotive Groep is met circa 3.400 medewerkers in ruim 70 jaar tijd uitgegroeid tot een van de grotere automotive bedrijven van Nederland. Inmiddels zijn er bijna 200 vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg. Het bedrijf is dealer van 26 bekende automerken.
Bij de dealer bedrijven vind je zowel nieuwe als gebruikte auto’s. Daarnaast kun je bij Van Mossel Automotive Groep terecht voor lease, schadeherstel, glasservice, financiële diensten en car solutions (voor carrosseriebouw, belettering of inrichting van bedrijfswagens). Daarmee doet het bedrijf zo’n beetje alles wat met auto’s te maken heeft, onder het inspirerende motto ‘Voor mobiliteit, voor iedereen’.
‘Ik was niet meteen overtuigd’
Van Mossel Automotive Groep is al zo’n vijf jaar een vertrouwde samenwerkingspartner van Bruist. Iedere maand prijken de advertenties van het mobiliteitsbedrijf op de achterkant van verschillende regionale edities. Tijd voor een gesprek met Richard Vonk, als commercieel directeur verantwoordelijk voor het merk Volkswagen bij Van Mossel Automotive Groep, bij wie het allemaal begon.
“Marcel is via via een keer bij mij op gesprek gekomen”, vertelt Richard. “Hij liet trots een aantal exemplaren van Bruist zien maar ik was niet overtuigd. Tegenwoordig is het immers allemaal digitaal, print wordt steeds minder. Toen ik thuiskwam, werd ik meteen gecorrigeerd door mijn vrouw. Zij kende het magazine goed, ze kwam het overal tegen in de stad. Daarna hoorde ik hetzelfde van anderen. Bruist bleek een bekend fenomeen, alle reden voor mij om mijn mening bij te stellen en alsnog met hen in zee te gaan.”
Merk- en regiogebonden
“We hebben er bewust voor gekozen om te adverteren op de achterpagina. De magazines liggen regelmatig ondersteboven op tafel, dus je oog valt makkelijk op die plek. Inmiddels adverteren we als Van Mossel Automotive Groep met verschillende merken in de regio’s waar ze zitten. Voor Volkswagen is dat bijvoorbeeld de regio Tilburg en voor Landrover Apeldoorn en omgeving. We gebruiken de advertenties vooral om mensen enthousiast te maken voor nieuwe modellen.”
Groot bereik
“Mede door de aantrekkelijke vormgeving valt Bruist op, veel mensen kennen het. Verder is de brede distributie een belangrijke kracht; het magazine ligt op alle mogelijke plekken in de stad. De glossy blijft bovendien vaak langere tijd liggen, dus het effect reikt verder dan die ene maand. Het is natuurlijk lastig te meten hoeveel nieuwe klanten je er aan overhoudt, maar we krijgen altijd veel reacties op winacties. Wat ons betreft is het ’t geld dus zeker waard!”
Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je onderaan de desbetreffende nieuwsbrief eenvoudig afmelden.
Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Je persoonlijke gegevens worden niet aan derden verkocht of verstrekt zonder dat er door jou toestemming wordt gegeven. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG).